Bazaar E-Commerce: Soluții IT pentru a trece business-ul în mediul online

3 June, 21:00

 

Pentru a continua dezvoltarea micului business, nu este suficient ca antreprenorii să dețină un magazin fizic sau să ofere servicii doar în localuri. Pentru comoditate, rapiditate, dar și creșterea vânzărilor, afacerile trebuie să se adapteze și să găsească soluții de migrare în mediul online. Lipsa de cunoștințe, resurse, soluții dar și consultații din partea specialiștilor, stopează întreprinderile de la implementarea e-Commerce. Iată câteva soluții oferite de experții „BAZAAR e-COMMERCE”.

 

Crearea unui site

Pe piață, există 4 tipuri de platforme care conectează prestatorii de produse și servicii cu cumpărătorii. Companiile mici pot opta pentru platforma WIX – care propune un template de pagină gata creat, posibilitatea de a edita conținutul și de a alege culoarea design-ului existent. WIX este o platformă în cadrul căreia achiți doar pentru folosință. Este o soluție accesibilă dar care oferă mai puține posibilități de adaptare.

Shopify – o platformă nouă, care încorporează toate instrumentele doar pentru vânzări (fără descriere, pagină de contact, etc). Template-ul este deja instalat și cu câteva posibilități de adaptare.

Cea de-a treia soluție pentru crearea site-ului este squarespace – o platformă care permite deja mai multe funcționalități, oferă posibilitatea de a adăuga pagini cu elemente, de a da o formă site-ului, adaptându-l conform necesităților întreprinderii.

WordPress este platforma cea mai dezvoltată pentru a definitiva un site și care poate fi adaptată în totalitate. Funcționalitatea este deja creată, trebuie doar să adaugi produse, conținut, date bancare și forma de livrare. Un specialist IT poate stiliza platforma, pentru un vizual mai plăcut. WordPress este recomandată pentru companiile mai mari, cu produse variate sau care oferă servicii pe un spectru mai larg.

Pentru ca un site să fie funcțional, este necesar să deții și o platformă care să-l găzduiască – hosting ( un server care transmite datele și site-ul apare în online). Puteți opta pentru un hosting local sau unul internațional.

 

Vitrinele și funcționalitatea site-ului

Funcționalitatea unui site depinde de CRM (Customer Management System). CRM este, de fapt, o listă cu datele personale ale clienților, pe care orice magazin online trebuie să o dețină. Site-ul nu poate funcționa fără această bază de clienți. Sistemul informațional presupune ajustări permanente, din această cauză este necesară mentenanța site-ului de către un specialist, care va remedia și apariția potențialelor erori tehnice. Pentru ca produsele și serviciile online să apară în vizorul clienților, accentul trebuie pus pe vitrine. Sunt recomandate poze calitative și realizate profesionist (în unele cazuri, cu accent pe detalii).

Conținutul este un alt factor important care contează la menținerea cumpărătorilor pe o platformă. Produsele au nevoie de descriere, unde trebuie menționate principalele caracteristici. Pentru a atrage clienți, dar și pentru a apărea în motoarele de căutare, textele pe site necesită realizate după standarde digitale.

 

Automatizarea proceselor și optimizarea site-ului

În spatele fiecărui magazine online există un soft care gestionează procesele care se produc pe site-ul propriu-zis și fără de care este imposibil de a analiza situația economică a afacerii. Softurile special concepute pe domenii de activitate dezvoltă sarcini începând de la prezentarea produsului pe site, previzualizare, până la plasarea comenzii și livrarea acesteia. Totodată, softurile duc evidența stocurilor, redirecționează comenzi de la un magazin la altul și verifică managementul timpului în cazul livrărilor.

Pentru companiile mari, softurile sunt vândute împreună cu licența, iar întreprinderile mici beneficiază de servicii lunare de acest fel.

 

Plasarea produselor pe „marketplace”

Pentru companiile care nu au interacționat cu e-commerce, dar care își doresc să vândă produse online, soluția inițială este marketplace-ul. Acesta reprezintă o platformă, unde fiecare vânzător își deschide un cont, listează produsele și beneficiază de sistem de plăți integrat, cu cardul, portmoneu electronic și sistem automatizat de livrare. Produsele trebuie să conțină descriere, funcționalitate și fotografii relevante. Marketplace-urile oferă și soluții de automatizare a stocurilor. Comisioanele pe care platformele de acest tip le extrag variază de la 7% până la 17% ( din prețul produsului de pe site). Serviciile de returnare a produselor și deservire a clienților sunt realizate de către angajații marketplace-urilor.

Mai multe soluții recomandate de experți pot fi urmărite aici.

 

În susținerea micului business de a trece mai ușor peste această transformare, Startup Moldova și ADCENTER au lansat programul BAZAAR E-commerce. Platforma presupune o serie de evenimente pentru comunitate, unde sunt evaluate de către specialiști în domeniu, soluții pentru business: IT, logistică, marketing, procese interne, resurse umane, etc. „BAZAAR E-commerce” este susținut de către Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suedia în cadrul Proiectului TEKWILL.

Login

Register