BAZAAR E-commerce: Instrumente de marketing și promovare digitală

2 July

Practicarea comerțului virtual presupune o prezență fizică pe platformele online, bazată pe strategii, conținut și soluții de marketing ajustate specificului business-ului. Ca trecerea afacerii în online să fie cu impact, antreprenorii trebuie să dispună de educație digitală și cunoștințe elementare pentru a lua decizii corecte în raport cu instrumentele necesare promovării. În cadrul ediției „BAZAAR E-commerce” din această săptămână, experții au oferit sfaturi și soluții de promovare a afacerii pe diferite platforme din mediul online.

Google My Business - Google My Business este un instrument gratuit, important pentru afacerile mici care își doresc să-și crească vizibilitatea în motorul de căutare Google. Pentru a fi prezente în Google My Business, IMM-urile trebuie să completeze cu acuratețe date exacte despre locație, numere de contact, fotografii, program de lucru și descrierea companiei și produselor. Setarea aplicației cu toate detaliile completate este una dintre cele mai simple și eficiente modalități pentru ca un business mic să fie ușor de găsit.

Facebook/Instagram - Platformele de socializare Facebook și Instagram reprezintă instrumente importante de promovare a afacerii. Utilizatorii folosesc aceste platforme pentru a descoperi interese, pentru informare, pentru a se inspira, pentru a procura produse, etc. Rețelele pot ajuta afacerile mici să fie cunoscute, să crească și să găsească clienți. Profilul unui business mic trebuie să fie completat și ajustat cu descrieri exacte, date de contact actualizate, conținut decent și atractiv, oferte promoționale și toate elementele specifice ale afacerii. În același timp, antreprenorii trebuie să aibă o comunicare directă cu consumatorii, să le răspundă la întrebări, să le ofere posibilitatea de a lăsa recenzii și de a recomanda produsele.

Marketplace-uri și site-uri de anunțuri - Pentru promovarea produselor, antreprenorii pot utiliza marketplace-urile și site-urile de anunțuri. Utilizatorii folosesc marketplace-urile ca să descopere, să cumpere și să vândă produse. IMM-urile pot lista ofertele diret pe site-urile cu trafic, folosind fotografii reprezentative, de o calitate înaltă și care să fie însoțite de conținut atractiv. Beneficiul utilizării marketplace-urilor și a site-urilor de anunțuri este că acestea au încorporate traficul și logistica, dispun de un public și au instrumentele necesare pentru comerțul electronic.

Parteneriat „food-non-food” - Promovarea micului business poate fi efectuată și în parteneriat cu alte companii. Pentru că trecerea la e-commerce necesită efectuată în câteva etape, IMM-urile pot opta să găsească soluții cu parteneri din alte domenii și care dispun de o platformă care încorporează instrumentele necesare de a realiza și livra o comandă de produs sau serviciu. Antreprenorii își pot lista ofertele direct pe site-ul partenerului și beneficia de trafic, vânzări și softul logistic acoperit. Este o metodă eficientă în cazul producătorilor mici de a se poziționa pe o piață de desfacere existentă.

„Buildere” de site-uri - Pentru o promovare pe termen lung, întreprinderile mici și mijlocii pot opta pentru o platformă proprie, actualizată și întreținută de către o echipă IT, în funcție de specificul companiei. În calitate de buildere pentru e-commerce, pot utiliza platformele: Shopify, Ecwid, Wix Store, Wordpress, WooCommerce, OpenCart. Crearea unui site trebuie, însă, realizată, dacă business-ul are un plan exact de activitate pentru o perioadă de cel puțin 6 luni. Pentru a câștiga încrederea clienților pe termen lung și pentru a poziționa afacerea mai aproape de consumator, o platformă proprie pentru e-commerce trebuie să conțină toate instrumentele necesare, procesele automatizate, inclusiv un software pentru logistică.

Toate recomandările experților pot fi urmărite AICI

În susținerea micului business de a trece mai ușor peste această transformare, Startup Moldova și ADCENTER au lansat programul BAZAAR E-commerce. Platforma presupune o serie de evenimente pentru comunitate, unde sunt evaluate de către specialiști în domeniu, soluții pentru business: IT, logistică, marketing, procese interne, resurse umane, etc. „BAZAAR E-commerce” este susținut de către Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suedia în cadrul Proiectului TEKWILL.

 

 

Login

Register