Bazaar E-Commerce: Transformări în carantină. Cum pot evolua IMM-urile pentru a-și continua activitatea și pe timp de criză

27 May, 21:00

 

În carantină, funcționalitatea oricărui business suferă modificări. În condițiile actuale, pentru a-și continua activitatea, întreprinderile mici și mijlocii trebuie să întreprindă măsuri de a se transforma și adapta conform noilor cerințe ale clienților. Spre exemplu, dacă înainte de pandemie, vestimentația și gadgeturile erau cele mai cumpărate produse online, în perioada de criză, cerințele consumatorilor s-au schimbat radical. Produsele alimentare și cele utilitare au devenit cele mai solicitate. Astfel retailerii, producătorii și restaurantele trebuie să își ajusteze produsele și serviciile pentru noua realitate. Carantina i-a ”impus” pe mulți să treacă în mediul online, dar schimbarea nu poate fi realizată cu ușurință. Companiile trebuie să analizeze ce opțiuni au, să evalueze etapele pe care trebuie să le parcurgă și să se reinventeze pentru a-și putea continua dezvoltarea. Află câteva recomandări ale experților.

 

Digitalizarea platformelor de vânzări

În situația unei crize fără precedent, continuitatea unui business depinde de rapiditatea de a se adapta mediului online. E-commerce-ul a devenit un „must have”, iar fiecare companie trebuie să dețină un site funcțional, care să permită vizualizarea tuturor produselor și serviciilor, posibilitatea de a le adăuga online în coșul de cumpărături, de a plasa o comandă, de a achita online și de a primi marfa livrată în condiții sigure. Adaptarea întreprinderilor mici și mijlocii la e-commerce presupune și prezența activă pe canalele digitale și comunicarea cu clienții fideli dar și cu potențialii cumpărători (e-mailuri, mesaje etc.). Ca metode de promovare în online sunt recomandate: postările informaționale, publicitatea, video-uri explicative, comunicarea în media, review-uri de la cumpărători, etc.

 

Restructurarea business-ului și a proceselor interne

Ajustarea business-ului la e-commerce presupune și restructurarea procesele interne. Tot ce se făcea anterior manual necesită automatizare, prin intermediul softurilor deja existente sau care trebuie să fie create potrivit specificului companiei. Urmatoarea etapă este optimizarea serviciilor pe care întreprinderile mici și mijlocii le oferă. Luând în calcul activitățile clienților și cerințele adaptate perioadei de criză, definitivarea modului în care IMM-urile își pot continua activitatea determină acțiunile ulterioare pe care trebuie să le întreprindă pe termen lung. O criză educă atât consumatorii, cât și comercianții, mai rapid decât mulți ani de investiții în educație. În astfel de perioade, business-ul se construiește în jurul a ceea ce simt oamenii, respectiv, în consum se pune accent pe produsele de impuls. Spre exemplu, pentru că tendința de a pregăti mâncarea acasă este în creștere, direcția spre care comercianții trebuie să se orienteze sunt condiții sigure și calitative de livrare a produselor și serviciilor.

 

Parteneriate cu avantaje mutuale

Trecerea la mediul online poate fi făcută și prin intermediul parteneriatelor cu alte întreprinderi. Companiile mici își pot promova produsele utilizând platformele altor companii care oferă alt tip de servicii. De exemplu, pensiunile se reorientează devenind oficii pentru lucru la distanță, în condiții sigure. Magazinele de haine outdoor livrează și produse cu termene mari de valabilitate, centrele de fitness se transformă în Fitness LiveStream sau produc programe speciale personalizate pentru sport. Restaurantele adaptează metoda de PickUP: fără livrare, fără a intra în local. Companiile aeriene se axează pe trasportul de încărcături și lista poate continua.

Toate recomandările experților pot fi urmărite aici.

 

În susținerea micului business de a trece mai ușor peste această transformare, Startup Moldova și ADCENTER au lansat programul BAZAAR E-commerce. Platforma presupune o serie de evenimente pentru comunitate, unde sunt evaluate de către specialiști în domeniu, soluții pentru business: IT, logistică, marketing, procese interne, resurse umane, etc. „BAZAAR E-commerce” este susținut de către Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suedia în cadrul Proiectului TEKWILL.

Login

Register