Apel pentru a se alătura luptei de contracarare a efectelor pandemiei COVID-19 asupra industriei turismului

31 March, 13:00

Inițiativa Organizației Mondiale a Turismului, UNWTO, este susținută de către Agenția de Investiții din Moldova și Proiectul TEKWILL

 

Sectorul mondial al turismului a fost primul cel mai dur afectat de epidemia cauzată de COVID-19, iar milioane de locuri de muncă riscă să fie desființate după ce companiile din domeniu s-au văzut nevoite să-și sisteze activitatea. Pentru a face față provocării fără precedent, Organizația Mondială a Turismului (OMT), agenție din cadrul Organizației Națiunilor Unite, lansează campania „Healing Solutions Tourism Challenge”, care constă într-un apel adresat startup-urilor, dezvoltatorilor și antreprenorilor IT de a crea soluții inovatoare ce ar putea contribui la redresarea rapidă a industriei.

La nivel național, campania OMT este susținută de către Agenția de Investiții, care conectează Moldova la circuitul turistic global și Proiectul TEKWILL, lider al pieței TIC, care contribuie la dezvoltarea economică a țării prin implementarea proiectelor inovative.

Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții: „După ce timp de 10 ani a înregistrat o creștere continuă, industria turismului este prima care a primit lovitura economică cauzată de epidemia COVID-19. Pentru a diminua efectele, dar și a oferi soluții de redresare imediată, Agenția de Investiții alături de partenerii săi își raliază eforturile la apelul global lansat de Organizația Mondială a Turismului. Suntem convinși că cea mai bună modalitate de a face față provocărilor este prin a acționa, re-conceptualizând multe dintre procesele de activitate, trecându-le pe platforme și soluții digitale. Trebuie să învățăm să transformăm provocările în oportunități și în acest sens campania OMT poate fi un instrument foarte util și cu efect imediat."

 

Ana Chirița, director, Proiectul TEKWILL: „Proiectul TEKWILL a generat și a susținut inițiative care au ca scop identificarea și crearea de soluții inovative și reale pentru ca anumite procese să-și poată continua cursul prin intermediul tehnologiilor informaționale. Și de această dată, ne vom alătura apelului partenerilor noștri care are ca scop reducerea consecințelor pandemiei asupra unui sector strategic al economiei mondiale.”

 

Campania „Healing Solutions Tourism Challenge” este de fapt, un apel lansat la nivel global prin care se solicită prezentarea de idei și soluții inovatoarea, care ar putea ajuta sectorul turismului și care vor duce la relansarea acestuia.

 

Idei gata pentru a fi implementate

 

La campania OMT se pot înscrie startup-urile, antreprenorii IT și creatorii de soluții inovatoare din întreaga lume, care au idei și proiecte gata de a fi implementate, ce pot contracara efectele epidemiei de COVID-19 asupra sectorului turismului. Acestea pot include diferite metode, procese, inițiative cu impact social, aplicații, soluții tehnice existente, dar și inovatoare.

 

Cei care doresc să participe, trebuie să vină cu inițiative care îndeplinesc următoarele criterii:

  • Să fie inovative și să ofere soluții cu valoare adăugată;
  • Să fie testate anterior și să aibă un plan de afaceri;
  • Să fie accelerate înainte de data depunerii dosarului;
  • Să aibă potențial de a fi aplicate în multe țări.

 

Apelul OMT vizează identificarea de proiecte care pot avea un impact imediat pentru categoriile:

 

  • Sănătate și oameni: soluții axate pe măsuri de siguranță, metode de igienizare, detectare timpurie care sunt destinate actorilor din sectorul turismului și care pot fi utilizate de turiști, angajați și companii;
  • Economie: soluții axate pe aplicații digitale pentru turism și economie, gestionarea veniturilor și a investițiilor, dar și pentru alte activități ce urmează să fie implementate în sectorul turismului;
  • Turism și destinații turistice: soluții axate pe tehnici de comunicare și gestionare a crizelor, re-branding a destinațiilor turistice, de recăpătare a încrederii în călătorii și a altor domenii conexe.

 

Înscrierile vor fi deschise până pe 15 aprilie 2020, dată limită pentru depunerea dosarelor la OMT.

 

Aplicarea la campanie pe link:

https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge;

 

Ideile selectate vor fi anunțate public pe 20 aprilie 2020, fiind invitate să își prezinte soluțiile inovatoarea în fața a 150 de reprezentanți ai guvernelor țărilor membre, iar următorii pași spre implementare vor fi lansați după 25 aprilie 2020.

 

Întrebările cu privire la aplicare concurs, pot fi adresate către Natalia Bayona,

Senior Expert on Innovation, Digital Transformation and Investment

nbayona@unwto.org;

 

Inițiativa OMT urmărește scopul de a diminua impactul devastator cauzat de pandemie, prin plasarea sectorului turismului în centrul eforturilor de recuperare economică, și prin crearea unei platforme de comunicare între guvernele țărilor membre și mediul privat pentru a susține colaborarea și solidaritatea internațională.

 

Login

Register